Učivo 7. ročník
Matematika
- únor, březen: poměr (zvětšování, zmenšování, rozdělení, měřítka plánů a map, trojčlenka)
- duben: přímá, nepřímá úměrnost, procenta
- květen: shodnost, trojúhelník, rovnoběžníky
- červen: hranol (síť, povrch, objem)
Český jazyk
- prosinec:
Mluvnice: Odvozování, přechylování
Literatura: Pohádka
Sloh: Popis
- leden:
Mluvnice: opakování pravopisu
Literatura: Čtenářské dílny
Sloh: Charakteristika
- Únor:
Mluvnice: Tvarosloví – opakování slovních druhů.
Literatura: Bajka, cestopis
Sloh: Charakteristika, líčení
Anglický jazyk
- únor, březen: stupňování přídavných jmen (zvířata, můj mazlíček, popis, obrázkový příběh)
- duben: minulý čas – být, pravidelná, nepravidelná slovesa
- květen: minulý čas prostý
- červen: film, recenze, životopis
Dějepis
- prosinec – papežství, boj o investituru, křížácké výpravy
- leden – románský sloh, vrcholný středověk
- únor – vrcholný středověk – rozvoj zemědělství, vznik měst, kolonizace
Fyzika
- září: klid a pohyb těles
- říjen: dráha, rychlost, čas
- listopad: vztahy mezi rychlostí, dráhou a časem; síla
- prosinec: skládání sil
- leden: gravitační pole, síla
- únor: tíhová síla, otáčivé účinky síly
- březen: páka
- duben, květen, červen: tlak
Zeměpis
- září: Světadíly; úvod – Amerika
- říjen: Amerika podle regionů
- listopad: Afrika
Přírodopis
- únor: plazi a ptáci (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci)
- březen: ptáci (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci), úvod do botaniky
- duben: mechy a kapradiny
- květen: rostlinné orgány
- červen: nahosemenné a krytosemenné rostliny – vybraní zástupci
Informatika
- září: opakování učiva 6. ročníku
- říjen: sítě, instalace
- listopad: přístup k datům
- prosinec: práce s roboty
- leden: Projekt – 3D model pro deskovou hru
- únor: dokončení projektu, programování
Pomůcky:
matematika – trojúhelník, pravítko, úhloměr, kružítko, tvrdá tužka (vždy oznámím předem, kdy budou rýsovací pomůcky třeba)
tělesná výchova – sportovní oblečení (ven i do tělocvičny), sálová obuv do tělocvičny
výtvarná výchova – Předpokládám, že většinu pomůcek mají děti z předešlých ročníků, pro zopakování: vodovky, voskovky, suché pastely, tuš, štětce – kulaté se špičkou alespoň 2 velikosti, např. 4 a 8, plochý větší štětec na velké plochy, kelímek na vodu, hadr, igelit na lavici, špejle, lepidlo – tekuté i tyčinkové (velké, věčně děti nemají), nůžky, dobrovolně : hodil by se i lihový černý fix, barevné fixy, černé linery ( děti je mají radši než tuš ) Děkuji. E. Veličová