+ 420 311 537 761
skola@skolalochovice.cz
Základní škola
a Mateřská škola Lochovice

č.p. 4, 267 23 Lochovice

Učivo 7. ročník

Učivo 7. ročník

Matematika

  • únor, březen: poměr (zvětšování, zmenšování, rozdělení, měřítka plánů a map, trojčlenka)
  • duben: přímá, nepřímá úměrnost, procenta
  • květen: shodnost, trojúhelník, rovnoběžníky
  • červen: hranol (síť, povrch, objem)

 

Český jazyk

  • prosinec:
    Mluvnice:

    Odvozování, přechylování

    Literatura:

    Pohádka

    Sloh:

    Popis

  • leden:
    Mluvnice:

    opakování pravopisu

    Literatura:

    Čtenářské dílny

    Sloh:

    Charakteristika

     

  • Únor:
    Mluvnice:

    Tvarosloví – opakování slovních druhů.

    Literatura:

    Bajka, cestopis

     

    Sloh:

    Charakteristika, líčení

Anglický jazyk

  • únor, březen: stupňování přídavných jmen (zvířata, můj mazlíček, popis, obrázkový příběh)
  • duben: minulý čas – být, pravidelná, nepravidelná slovesa
  • květen: minulý čas prostý
  • červen: film, recenze, životopis

Dějepis

  • prosinec – papežství, boj o investituru, křížácké výpravy
  • leden – románský sloh, vrcholný středověk
  • únor – vrcholný středověk – rozvoj zemědělství, vznik měst, kolonizace

Fyzika

  • září: klid a pohyb těles
  • říjen: dráha, rychlost, čas
  • listopad: vztahy mezi rychlostí, dráhou a časem; síla
  • prosinec: skládání sil
  • leden: gravitační pole, síla
  • únor: tíhová síla, otáčivé účinky síly
  • březen: páka
  • duben, květen, červen: tlak

Zeměpis 

  • září: Světadíly; úvod – Amerika
  • říjen: Amerika podle regionů
  • listopad: Afrika

Přírodopis

  • únor: plazi a ptáci (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci)
  • březen: ptáci (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci), úvod do botaniky
  • duben: mechy a kapradiny
  • květen: rostlinné orgány
  • červen: nahosemenné a krytosemenné rostliny – vybraní zástupci

Informatika

  • září: opakování učiva 6. ročníku
  • říjen: sítě, instalace
  • listopad: přístup k datům
  • prosinec: práce s roboty
  • leden: Projekt – 3D model pro deskovou hru
  • únor: dokončení projektu, programování

Pomůcky:

matematika – trojúhelník, pravítko, úhloměr, kružítko, tvrdá tužka (vždy oznámím předem, kdy budou rýsovací pomůcky třeba)

tělesná výchova – sportovní oblečení (ven i do tělocvičny), sálová obuv do tělocvičny

výtvarná výchova – Předpokládám, že většinu pomůcek mají děti z předešlých ročníků, pro zopakování: vodovky, voskovky, suché pastely, tuš, štětce – kulaté se špičkou alespoň 2 velikosti, např. 4 a 8, plochý větší štětec na velké plochy, kelímek na vodu, hadr, igelit na lavici, špejle, lepidlo – tekuté i tyčinkové (velké, věčně děti nemají), nůžky, dobrovolně : hodil by se i lihový černý fix, barevné fixy, černé linery ( děti je mají radši než tuš ) Děkuji. E. Veličová