+ 420 311 537 761
skola@skolalochovice.cz
Základní škola
a Mateřská škola Lochovice

č.p. 4, 267 23 Lochovice

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště

Školní poradenské pracoviště spadá do oblasti poradenských služeb ve škole. Poradenské služby ve škole jsou zajišťovány výchovným poradcem, školním metodikem prevence a jejich konzultačním týmem složeným z vybraných pedagogů školy.

Poradenské a preventivní programy odráží specifika dané školy i regionu a služby poskytované školou jsou koordinovány se službami školských poradenských zařízení (pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum, středisko výchovné péče) v regionu. Realizace pedagogicko-psychologického poradenství na škole předpokládá vytvoření vnitřního systému komunikace ve škole, na kterém se podílí ředitelka školy ve spolupráci především s třídními učiteli, učiteli volby povolání, učiteli-metodiky pro práci s nadanými žáky, případně dalšími pedagogy.

Věstník MŠMT, 2005

Program/plán poradenských služeb na škole

Program pedagogicko-psychologického poradenství zpracovává a každoročně aktualizuje tým poradenských pracovníků školy, konzultuje jej s pracovníky vytvářející konzultační tým pro poskytování poradenských služeb ve škole a poté předkládá ke schválení řediteli školy. Program pedagogicko-psychologického poradenství (školního poradenského pracoviště) naplňuje především tyto cíle:

  • pracovat se všemi subjekty školy a vytvořit tak širokou základnu primární prevence školní neúspěšnosti  a sociálně nežádoucích jevů,
  • sledovat účinnost preventivních programů aplikovaných školou a vytvořit metodické zázemí pro jejich vytváření a realizaci,
  • připravit podmínky a rozšířit možnosti integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných,
  • vybudovat příznivé sociální klima pro integraci kulturních odlišností a přijímání sociálních odlišností na škole,
  • posílit průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s neprospěchem a vytvořit předpoklady pro jeho snižování,
  • prohloubit včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
  • poskytovat metodickou podporu učitelům při aplikaci psychologických a speciálně pedagogických aspektů vzdělávání do školních vzdělávacích programů,
  • prohloubit a zlepšit spolupráci a komunikaci mezi školou a rodiči,
  • integrovat poradenské služby poskytované školou se službami školských poradenských zařízení (zejm. pedagogicko-psychologické poradny, speciálně pedagogická centra, střediska výchovné péče) a s úřady práce.

Pracovníci školního poradenského pracoviště

Výchovný poradce

Mgr. Radka Hlaváčová

Konzultace ohledně výchovných a výukových problémů včetně doporučení odborných pracovišť, konzultace nastavení podpůrných opatření pro žáky SVP.

Metodik prevence

Ing. Jana
Karásková

Organizační zajištění preventivních programů aktuálně cílené na konkrétní třídy a žáky.

Kariérový poradce

Mgr. Tereza Navarová

Poradenství v oblasti volby povolání a přijímacího řízení na víceletá gymnázia, SOU a SŠ.

Speciální pedagog

Mgr. Petra Pokorná

Identifikace žáků s potřebou podpůrných opatření a vytvářením strategií a postupů vedoucích k odstranění či zmírnění výukových problémů.