Učivo 7. ročník
Matematika
- září: opakování učiva, zlomky
- říjen: zlomky (základní tvar, zobrazování na ose, porovnávání, početní operace se zlomky, smíšené číslo, převrácené číslo, převody)
- listopad: celá čísla (kladná, záporná, zobrazení na ose, početní operace, absolutní hodnota)
Český jazyk
- září:
Mluvnice: Opakování učiva 6. ročníku, nauka o významu slov, slova jednoznačná, mnohoznačná, slovo, sousloví, práce se slovníkem, rčení Literatura: Český jazyk v literatuře
Národní tradice v literatuře
Sloh: Vypravování
Popis, popis výrobku
- říjen:
Mluvnice: Synonyma, homonyma, antonyma, slova citově zabarvená, odborné názvy, tvoření slov – slovní zásoba a její obohacování, slovo základové, odvozené. Cizí slova. Literatura: Kronika
Pověst
Povídka
Sloh: Popis výrobku, uměleckého díla
- listopad:
Mluvnice: Způsoby tvoření slov, pravopis předpon s-/z-/vz-, odvozování přídavných jmen, jmen obyvatelských. Tvarosloví – opakování slovních druhů.
Literatura: Epos, mýtus, bible, román
Sloh: Popis pracovního postupu (odborné názvy a jejich použití v popisu)
Anglický jazyk
- září: čas přítomný prostý – průběhový, je tam, jsou tam, škola, koníčky
- říjen: potřebovat, muset, moci, příslovce míry, sport, životní styl
- listopad: a, ale, protože, počitatelná a nepočitatelná p. jm.
Dějepis
- září: opakování – starověk, stěhování národů
- říjen: vývoj na území ČR – Velká Morava, první státní útvary na našem území
- listopad:středověká společnost, křestanství
Fyzika
- září: klid a pohyb těles
- říjen: dráha, rychlost, čas
- listopad: vztahy mezi rychlostí, dráhou a časem
Zeměpis
- září: Světadíly; úvod – Amerika
- říjen: Amerika podle regionů
- listopad: Afrika
Přírodopis
- září: členovci – korýši, stonožkovci a šestinozí (hmyz)
- říjen: obratlovci – kruhoústí, paryby a ryby
- listopad: ryby a obojživelníci
Informatika
- září:
- říjen:
- listopad:
Pomůcky:
matematika – trojúhelník, pravítko, úhloměr, kružítko, tvrdá tužka (vždy oznámím předem, kdy budou rýsovací pomůcky třeba)
tělesná výchova – sportovní oblečení (ven i do tělocvičny), sálová obuv do tělocvičny
výtvarná výchova – Předpokládám, že většinu pomůcek mají děti z předešlých ročníků, pro zopakování: vodovky, voskovky, suché pastely, tuš, štětce – kulaté se špičkou alespoň 2 velikosti, např. 4 a 8, plochý větší štětec na velké plochy, kelímek na vodu, hadr, igelit na lavici, špejle, lepidlo – tekuté i tyčinkové (velké, věčně děti nemají), nůžky, dobrovolně : hodil by se i lihový černý fix, barevné fixy, černé linery ( děti je mají radši než tuš ) Děkuji. E. Veličová