Učivo 7. ročník
Matematika
- listopad, prosinec: celá čísla (kladná, záporná, zobrazení na ose, početní operace, absolutní hodnota)
- leden: racionální čísla (sčítání, odčítání, násobení, dělení)
- únor: poměr (zvětšování, zmenšování, rozdělení, měřítka plánů a map, trojčlenka)
Český jazyk
- září:
Mluvnice: Opakování učiva 6. ročníku, fonetika, nauka o významu slov, slova jednoznačná, mnohoznačná, Literatura: Český jazyk v literatuře
Národní tradice v literatuře
Sloh: Vypravování
Popis, popis výrobku
- říjen:
Mluvnice: Synonyma, homonyma, antonyma, slovo, sousloví, práce se slovníkem, rčení Literatura: Kronika
Pověst
Povídka
Sloh: Popis výrobku, uměleckého díla
- listopad:
Mluvnice: Citově zabarvená slova, odborná slova. Způsoby tvoření slov, pravopis předpon s-/z-/vz-, odvozování přídavných jmen, jmen obyvatelských. Tvarosloví – opakování slovních druhů.
Literatura: Epos, mýtus, bible, román
Sloh: Popis pracovního postupu (odborné názvy a jejich použití v popisu)
Anglický jazyk
- prosinec, listopad: počitatelnost, nepočitatelnost, můžu, umím,(Vánoce, Díkůvzdání, Silvestr)
- leden: nějaký, žádný, kolik, jaké množství, tak – jako, (jídlo, pití, nákup)
- únor: stupňování přídavných jmen (zvířata, můj mazlíček, popis, obrázkový příběh)
Dějepis
- září: opakování – starověk, stěhování národů
- říjen: vývoj na území ČR – Velká Morava, první státní útvary na našem území
- listopad:středověká společnost, křestanství
Fyzika
- září: klid a pohyb těles
- říjen: dráha, rychlost, čas
- listopad: vztahy mezi rychlostí, dráhou a časem; síla
- prosinec: skládání sil
- leden: gravitační pole, síla
Zeměpis
- září: Světadíly; úvod – Amerika
- říjen: Amerika podle regionů
- listopad: Afrika
Přírodopis
- listopad: paryby, ryby a obojživelníci (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci)
- prosinec: obojživelníci a plazi (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci)
- leden: plazi a ptáci (hlavní znaky, vybrané orgánové soustavy a zástupci)
Informatika
- září: opakování učiva 6. ročníku
- říjen: sítě, instalace
- listopad: přístup k datům
Pomůcky:
matematika – trojúhelník, pravítko, úhloměr, kružítko, tvrdá tužka (vždy oznámím předem, kdy budou rýsovací pomůcky třeba)
tělesná výchova – sportovní oblečení (ven i do tělocvičny), sálová obuv do tělocvičny
výtvarná výchova – Předpokládám, že většinu pomůcek mají děti z předešlých ročníků, pro zopakování: vodovky, voskovky, suché pastely, tuš, štětce – kulaté se špičkou alespoň 2 velikosti, např. 4 a 8, plochý větší štětec na velké plochy, kelímek na vodu, hadr, igelit na lavici, špejle, lepidlo – tekuté i tyčinkové (velké, věčně děti nemají), nůžky, dobrovolně : hodil by se i lihový černý fix, barevné fixy, černé linery ( děti je mají radši než tuš ) Děkuji. E. Veličová